02 de febrer 2014

Ciutats per tornar a visitar (1/2)

Fa uns anys, la fundació New7wonders llençava una votació arreu del món a través d’ internet amb l’ objectiu d’ escollir les 7 noves meravelles del món. Després de l’ èxit de la campanya, el 2011 es votaven les 7 meravelles de la natura, i ara ha arribat el torn de les ciutats, de les quals ja es coneixen les 28 finalistes. L’altre dia em mirava la llista i em vaig fixar que de les finalistes jo només en conec una. Això em va fer pensar en les ciutats on he estat, quines m’han agradat i perquè i quines voldria tornar a visitar.

Estocolm 

Me la van presentar com ‘la Venècia del nord’, i si mireu un mapa entendreu perquè. És una plàcida ciutat repartida en 14 illes, tranquil·la, amb un casc antic i barris nous, amb canals i jardins, museus i restaurants. Una ciutat on ja he estat tres vegades i on no em canso de tornar.

Una ciutat per visitar a l’hivern...

A la primavera...


O a l’estiu


Amb canals...

I art al metro

Roma

Roma és un museu a l’aire lliure, una ciutat que transpira història. Una ciutat on els edificis moderns es barregen amb les ruïnes romanes, on passat i present comparteixen el mateix espai. 

El colisseum, un dels emblemes de la ciutat


El Vaticà

En un carrer qualsevol, passat i present en una sola imatge

El que havia estat un circ romà és ara una àrea de descans

Viena


Viena és una ciutat elegant, una ciutat de palaus, música i jardins. És un lloc que em va deixar amb ganes d’ explorar-la amb més profunditat, perquè només hi vaig poder passar dos dies en els quals vam visitar les zones més conegudes. M’ hagués agradat poder conèixer els altres barris, passejar al costat del Danubi, i veure la cara menys turística i més allunyada de Mozart i Sissi.

Palaus i jardins



Una ciutat elegant

Musikverein, on es celebra el concert d’ any nou

M’encanta el costum d’ omplir de flors els balcons

Rio de Janeiro

La meva impressió global va ser que Rio és una ciutat per veure des de dalt. Quan estàs a l’ interior és una gran ciutat amb molts cotxes, molta gent, molt moviment i molta vida. Però quan em va agradar més va ser quan la vaig veure des de dalt: les vistes des del Pão de Açucar i des del Corcovado són impressionants.


Des del Pão de Açucar

Des del Corcovado

I de propina, a Rio es poden trobar boscos profunds com aquest...

i el famós Cristo Redentor, màgic en la nit

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada